ANNONSE

HANDEL & SERVICE

tasta senter med sterk invitasjon til de motebevisste


Lekker dame- og herremote under samme tak

Tekst: Rolf Schreiner

Foto: Susan Jane McLinden


Publisert: 04.06.2013

Butikksjef Pernille H. Nilsen og Line Titlestad 
er to av fem medarbeidere i Instinct-butikken.


Klærne vi går i, sier mye om oss selv og vår identitet. Vi ønsker å fornye oss i takt med trender og moter, og vi er stadig på jakt etter det perfekte antrekket. Og hvis vi tar turen til Tasta Senter, er vi sikret inspirasjon til garderobens fornyelse – her er to butikker med mye flott innen dame- og herremote: KI og Instinct.

Inne i Tasta Senter holder vi oss på plan 1 inn fra gaten – der ligger Instinct, en motebutikk med et rendyrket herrekonsept. Her skal både unge, voksne og eldre menn finne klær til hverdag, jobb og fest ved å velge blant merkevarer som har godt rykte og som er kjent i markedet. Det gir brukeren den tryggheten han ønsker.

Instinct skal gi en god handleopplevelse

Butikksjef Pernille H. Nilsen forteller at det er syv Instinct-­butikker i Norge. Fem i Bergen, én i Oslo – og da Tasta Senter ­åpnet dørene sist høst, kom ­Instinct til Stavanger.

Alle Instinct-butikkene bygger på samme profil og merkevare. Målet er å være en folkelig butikk med service og produktkunnskap i fokus. Når kundene går ut av en Instinct-butikk, skal de være overbevist om at de har fått et plagg som svarer til ­forventningene.

– Service er nøkkelen, sier 
Pernille. – God service er ikke nok – vi skal gi utmerket service som frister til nye besøk hos oss, og til nå har vi fått strålende 
tilbakemeldinger.

Dresser, blazere, gensere, jakker, piqué, skjorter, T-shirts…

– Vi har det som unge menn fra 16 år og oppover forventer å finne i en topp moderne motebutikk, forteller Pernille. – Vi opplevde nylig at også mange konfirmanter fant sitt antrekk hos oss, men vi har registrert at hovedgruppen kjøpere nok ligger på 35 år og oppover. Kundene er både menn og kvinner. Vi får ofte besøk av fruen som sier at hun ikke får mannen med i butikken og inn i et prøverom før hun selv har tatt en kikkerunde. En dame kjøpte til og med en uprøvd dress helt alene – det står det respekt av!

Pernille forteller videre at ­butikken har en fritids- og en konfeksjonsavdeling. Begge 
preges av anerkjente merkenavn – som G-Star, Lacoste, Peak Performance, Riccovero, Sand, Scallini, Tommy Hilfiger, Dovre, Muchachomalo og Aleksander.

– Med innkjøp fire ganger i året, kan vi sørge for stadig fornyelse i butikken. Og vi har allerede funnet en trend hos kundene våre her i senteret som er med å avgjøre hva vi kjøper inn. Å lytte til kundenes ønsker er også en del av utmerket service, sier ­butikksjef Pernille til slutt.

KI – alt som trengs til damegarderoben

Etter å ha tatt turen opp til plan 2 i Tasta Senter, kommer vi til KI – en butikk som tilbyr mye vakkert til den motebevisste kvinne. Her finner vi nydelige kjoler, skjorter, dressjakker, bluser og gensere – i tillegg til sko og tilbehør som belter og vesker.

Og hva betyr så initialene KI? Moderbutikken er Konfeksjons­huset Inspira i Stavanger ­sentrum, og da ble det naturlig å ta forbokstavene med ut til Tasta Senter. Butikken her er likevel på langt nær noen kopi – her er flust med spennende, nye merker som appellerer til kvinner som vil ha høy kvalitet, topp mote – og det lille ekstra. 
Butikken har et svært smakfullt interiør, og klærne har fått en stilig og oversiktlig plassering rundt om i et åpent lokale. Det er jo en god invitasjon i seg selv.

Mye lekkert fra Skandinavia

Nylig påtroppende butikksjef hos KI er Line Kvarven. Hun forteller at KI har lagt vekt på å ­presentere mote som fremhever den skandinaviske sjel, og da er det nok av flotte merkevarer å velge mellom.

Riccovero, Floyd og Haust er norske merker som ­gjennom kvalitet og bra design har fått en solid posisjon i markedet. ­Utvalget omfatter både det ­klassiske, det søte og det mer ­røffe. Den klassiske stilen er ypper­lig for kontoret og formelle anledninger, så vel som til ­selskap og hverdagslige stunder. Her er nydelige kjoler til svært vennlige priser – og trendy klær med tøffe detaljer og samtidig en stilfull touch. Mye lekkert!

Den danske merkevaren Moondust, som tydeligvis 
ønsker å spre månestøv over sine kunder – eller i hvert fall gi dem en unik opplevelse – har klær for den feminine kvinne, ved å tilby den perfekte kombinasjon av røft og søtt. Luxury by Moondust er en urban og sofistikert kolleksjon med rent design, beriket med delikate detaljer. Philosophy Blues er et dansk klesmerke som legger vekt på å fremheve den kvinnelige silhuett med en klassisk touch kombinert med nye, flotte detaljer. Danske 
Uldahl har en feminin twist på naturens ­farger – ønsket er å 
gjøre ­kvinnene «smukke».

Svenske Gustav er ny­skapende innen materialer og måten ­fargene møtes på – her er det snakk om ekte kjærlighet til ­design og fasong. Jättebra!

Butikksjef Line runder av med å komplettere KI-utvalget med sko fra Nude og vesker og belter fra Depeche. Alt i alt – kan man ønske seg mer?

INSTINCT


HVA:


Herremote for hverdag, jobb og fest – butikken tilbyr høy kvalitet, godt utvalg og personlig service.


AKTUELL MED:


En fritids- og en konfeksjonsavdeling med kjente merkevarer til medium pris og oppover.


KONTAKT:


Butikksjef Pernille H. Nilsen 
Telefon 40 69 88 09


pernille@instinct.no


KI


HVA:


Spennende motebutikk for damer med klær, vesker, belter og sko. Flott design til fornuftige priser.


AKTUELL MED:


Omfattende vår- og sommerkolleksjon med mye du har lyst på – kom og se utvalget!


KONTAKT:


Butikksjef Line Kvarven


Telefon 51 54 28 09


linekvarven@gmail.com


ÅPNINGSTIDER:


Mandag – fredag kl 10.00 – 20.00.


Lørdag kl 10.00 – 18.00


Annonse

© 2019 - Lokalavisen -- Design/layout: Blest.no