ANNONSE

UTDANNING & JOBB

fremtiden er digital…


Vil du bli med å forme ­næringslivets fremtid…?

Tekst: Randi Sørensen

Foto: Inbusiness


Publisert: 07.05.2013

Et lite knippe ansatte som er klar for flere nye positive medarbeidere hos InBusiness.


Fakta:

InBusiness

HVA:

Digital markedsføringsbedrift


AKTUELL MED:

Flere nye stillinger.


Hvor:

Flintegaten 2, Stavanger


Kontakt:

Daglig leder Alf Hinna

mobil 982 84 300, 

alf@inbusiness.no

Salgssjef Egil Karlsen

Mobil 918 67 628, 

egil@inbusiness.no


Web:

www.inbusiness.no

– Kanskje en litt vel ambisiøs utfordring, men det er ikke tvil om at fremtiden er digital. Vi i InBusiness har allerede bistått over 2000 bedrifter et godt stykke på reisen. Det digitale markedet er imidlertid i en rivende utvikling, og vi søker derfor nye ambisiøse og kreative medarbeidere som vil være med å ta distriktets «web-pionér» videre inn i fremtiden.

– InBusiness startet allerede i 1996, og vi er ubeskjedne nok til å si at vi så muligheter med internett før flertallet i det hele tatt hadde hørt om det, forteller gründer og daglig leder Alf 
Hinna. Vi forsto tidlig at 
nettet ville bli en viktig markeds-
føringskanal, og at det var mulig å selge varer over nettet. Vi trodde på mye – og tida frem til i dag har uten tvil vist at virkeligheten ble større enn fantasien.

– InBusiness er i dag en solid bedrift som alltid har vært 
bevisst på å bygge stein på stein. Og i en tid hvor mer eller mindre lukrative «dot.com bobler» har seilt forbi, har InBusiness bygd seg opp sakte men sikkert til en stødig og veletablert leverandør av web-løsninger i Norge. Dette har blant annet ført til at vi i 
tillegg til Stavanger, har kontorer både i Tønsberg, Newcastle og Vietnam, forteller Hinna.

Produkter og løsninger

– InBusiness har nok tradisjonelt vært en teknologisk produkt-leverandør. Utviklingen som har skjedd på den digitale arenaen de siste årene, har gitt markedet mange flere muligheter, og dermed ført til at våre kunder har mer og mer fokus på brukeropplevelser. Det er bare å se på den enorme utviklingen som har skjedd på mobile platt-former som nettbrett og smart- telefoner. I løpet av et par år har den totale trafikken mer og mer skiftet over til disse, og dermed ført til at kommunikasjon og tilgjengelighet helt har skiftet karakter i markedet. I tillegg har også bruken av sosiale medier for bedrifter hatt den samme bratte kurven, forklarer salgssjef Egil Karlsen. I tillegg har Google med sin sterke markedsmakt også gitt oss flere muligheter både med hensyn til søk og tilgang til effektive analyser og statistikk.

Rådgivning og salg

– Vi søker «sultne» og entusiastiske kunderådgivere som skal være med å videreutvikle vår 
solide kundeportefølje, og samtidig sørge for at vi til enhver tid har krevende kunder å 
utvikle oss sammen med. Du liker å ha rollen som aktiv 
problemløser, og trives med å jobbe tett sammen med kunde for å oppnå resultater. Siden 
utviklingen i denne bransjen går utrolig raskt, må du ha teft og forståelse for nye tekniske 
løsninger. I tillegg til erfaring og interesse for digitale løsninger, er velutviklede «sosiale antenner» noen av dine beste egenskaper. Vi ønsker gjerne at du har utdanning innen markedsføring og kommunikasjon men som oftest ellers i livet vil også relevant 
erfaring være viktig, sier Karlsen.

Kreativt miljø

– For å utvikle moderne og brukervennlige nettsider og applikasjoner for nye og eksisterende kunder søker vi Interaksjonsdesigner / webdesigner. I tillegg til å 
beherske nødvendige programmer, må du ha erfaring med design for dynamisk innhold, brukervennlighet og struktur. At du også er komfortabel med tradisjonelle «ikke digitale kanaler» kan være en fordel, men er ingen betingelse.

– Oppdragsmengden for godt og riktig innhold øker markant, og vi ønsker derfor en effektiv nettskribent. Godt innhold er noe av det aller viktigste for å lykkes på nett, og det er derfor viktig at du i tillegg til å kunne skrive velformulert og godt, også er opptatt av hvordan kunden skal kunne bruke tekst for å oppnå konkrete mål. Å skrive for web krever også at en er komfortabel med hele tiden å ha søkemotoroptimalisering som 
«følgesvenn» i sitt arbeid.

– For å kunne styre og kvalitetssikre våre prosjekter søker vi også prosjektleder, som vil fungere som «struktur-potet» for det kreative miljøet. I tillegg til ren prosjektledelse bør du også ha interesse for analyse og statistikk, og kunne kjøre egne prosjekter i forhold til dette. Innholds-innleggelse og opplæring i bruk av administrasjonssystemer for våre kunder, vil også være en del av jobben.

En spennende utvikling

– Dersom du ønsker en fremtid innen en innovativ og kreativ bransje, og ønsker å utvikle deg innen digital kommunikasjon og markedsføring, vil vi veldig gjerne ha en prat med deg. Fra en start hvor vi følte at vi drev misjonering for internett og web, frem til i dag, har det skjedd en utrolig utvikling. Her er aldri dagene like, og våre mange kunder sørger for å holde oss på tå hev til enhver tid. Vi er nå 32 kvalifiserte og topp motiverte med-
arbeidere, som har det utrolig gøy i en bransje som er i kontinuerlig utvikling. Dersom du syntes dette høres spennende ut, og selv om du kanskje ikke helt føler at du passer i de nevnte beskrivelsene ovenfor, er du hjertelig velkommen til en prat, avslutter salgssjefen.


Annonse

© 2019 - Lokalavisen -- Design/layout: Blest.no