ANNONSE

NÆRINGSLIV

bygg og industrisalg


Bedriften du blir glae i...

Tekst: Solveig Brommeland

Foto: Paolo Pagani



Publisert: 21.03.2015

Fra venstre: Jan Oddvar Thomassen, Gaute Tengesdal Kraft, Kjell Rasmussen og Jarle Solgård.


Fakta:

Bygg og Industri­salg

Hvor:

Hoveveien 5 - 4306 Sandnes


Kontakt:

Telefon: 52 69 53 00

E-post: post@bisalg.no


Web:

www.bisalg.no

Bak en industriport i Hoveveien nr 5 i Sandens finnes et industri­utstyrs­mekka på hele 1500 kvadrameter for industrikunder med beliggenhet mellom Mekjarvik og Egersund!

Inngangsdøren til Bygg og ­Industri­salg er tilfeldigvis ­egentlig, en industriport.

De fleste tror nok man vil finne et bilverksted eller lignende innenfor, og wow-opplevelsen er derfor rimelig stor i det man åpner sidedøren og går inn i 
lokalene.

Innenfor døren finner industri­relaterte kunder innen bygg & anlegg, tømmer, rør­legger, elektriker, blikkenslager, transport, mekanisk industri, stat og kommune og offshore- relaterte bedrifter som er opptatt av rask levering og god service – et utstyrsparadis innen industriverktøy, arbeidstøy og vernesko.

Dette er de proffe «Max Mekkers» paradis hvor man kan boltre seg i kvalitetsutstyr innen så kjente merkevareprodusenter som DeWalt, Makita, ­Millwaukee og ESSVE, og få topp service og levering på kjøpet. Her er over 30 forskjellige modeller vernesko, og et vannvittig stort utvalg av BS yrkesklær & synlighetsklær i mange farger og varianter som alltid er på lager. Kan man ønske seg mer?

Den gode histories begynnelse

I 2009 startet 2 tidligere rør­leggere fra henholdvis Sandnes, en forhenværende akademider fra nord i landet, som hadde ­våget prøve lykken noe lenger sør i landet, nærmere bestemt her i Rogaland, og en pølsemaker fra Hommersåk som valgte industriutstyrs salg som levevei, isteden­for pølsemakertilværelsen – opp egen bedrift i fellesskap, i en liten privatbolig i Leaveien i Sandnes.

Inn i bedriften de 4 har delt eierskap i, tok de med seg til sammen over 28 års erfaring innen samme varesortiment fra tidligere jobber.

Gutta boys

Lokalavisen møter en engasjert «firerbande» av det solide slaget, på innsiden av industriporten i Hoveveien. Gutta boys har den jærske innstillingen til å bygge opp en levedyktig bedrift.

De 4 eierne, som er daglig ­leder Jarle ­Solgård, salgssjef Kjell Rasmussen, selger og hoved­ansvarlig for lager Jan-Oddvar Thomassen og selger Gaute Tengesdal Kraft forteller at en av de viktigste grunnene for å velge en eier­model med 4 ­eiere, i ulik ­alder – var blant annet for å ivareta og sikre bedriftens fremtid og at dens kunder alltid ville møte noen med topp kompetanse. Tanken om at hvis det var flere, med ulik alder men likt engasjement, ville sannsynlig­heten for å lykkes også på lang sikt, økes.

En enebolig i Leaveien

Oppstarten til bedriften fant sted i 2009, i en enebolig i Leaveien i Sandnes, hvor kjøkkenet fungerte som kantine, soverommene som kontor og stua som butikk.

Firerbanden som utgjorde ­eierne også den gang, jobbet døgnet rundt de første årene.

Da bedriften inngikk en større rammeavtale på leveranse av bedriftens varer og tjenester, hvor kontraktsmøtet fant sted ­sittende i stua i den lille ene­boligen i ­Leaveien som fungerte som butikklokaler – innså de 4 herremenn at noe riktig måtte de faktisk ha gjort de siste årene.

De lange arbeidsdagene, for­saking av familieliv, barn og koner og normalt liv, for ikke å snakke om multitasking på høyt nivå for de fire eierne som de første årene hadde døgnvakt i sine roller, ga ønsket resultat.

Verdien av å bygge stein på stein

I dag teller bedriften 13 ­ansatte, har en omsetning på drøye 
35 millioner som er oppnådd ved at de hver måned i over 6 år har økt sin omsetning og forvaltet ­midlene riktig.

Bedriften har vært Gaselle­bedrift i 2 år på rad og holder stø kurs, til tross for finanskrise og nedgangstider.

De bygger stein på stein og venter til murmassen mellom steinene har størknet, før de satser videre. De er lojale og satser på lojale kunder som vet å sette pris på at de lytter oppriktig til sine kunder, og ber kunden om tilbakemeldinger på deres ­service og er levende opptatt av å levere.

Ikke det de selv mener er riktig for enhver pris, men det kunden og de i fellesskap kommer fram til at er riktig for kundens virksomhet.

Leder-firkløveren presiserer nesten samstemt hvor utrolig takknemlig de er for lojaliteten kundene har vist dem, i mange år, som de alle mener har bidratt til bedriftes positive utvikling.

Fokus

Vi snakker om kundefokus og service som ikke er mulig å oppdrive i større kjeder, hvor kunden blir møtt med en handlekurv og skanner, for så å bli overlatt til seg selv og egen kunnskap om hva man trenger og selv må finne fram til riktig produkt for å utføre sin jobb.

Hos Bygg og Industrisalg blir man møtt av en salgs­medarbeider som har tid og vet at kunden ofte faktisk ikke er helt sikker på hva det er han egentlig har behov for når han kommer inn i butikken. Menn kan faktisk også være rådville, utrolig nok, og hos Bygg og Industrisalg kjenner de til dette, kanskje nettopp fordi eierne selv er menn. Lojale «cowboys» som vet hva hverdagen krever, rett og slett.

Nisjebedriften med respekt for seg selv

De fire eierene av Bygg og Industri­salg kjenner behovene de over 1000 trofaste kundene måtte ha, til fingerspissene, og de leverer akkurat det kunden trenger, hver eneste dag. 365 dager i året!

Nøyaktig samme vare man tenker kun større kjedebutikker kan levere, kan Bygg og Industrisalg varte opp med. Ønskes alterna­tiver, gis man også råd om dette, også om fordelen og ulempene slike valg kan utløse. Alltid med det beste for kunden sine ønsker og behov i tankene.

De kjenner rett og slett inn­gående til de utfordringene deres kunder har i sine ulike miljø, og er opptatt av å gjøre kundens hverdag bedre og øke mulig­heten for sine kunders suksess.

Men, vet også å fortelle sannheten, hvis det er behov for det, for kunder som ikke alltid skjønner sitt eget beste…

«Her blir man ikke et nummer i rekken, men får kyndig vei­ledning og hjep av service­medarbeidere som vet hvor skoen trykker.» – ref. skomannen.

Skomannen…

«Birger» som salgsjef Kjell Rasmussen kalles internt i bedriften av gode grunner, forteller at han i en årrekke har vært omtalt som «skomannen» i markedet.

Han som snakker varmt om viktigheten av individuell tilpasning av gode vernesko for ansatte som har behov for denne typen utstyr. I utsalgslokalene i Hoveveien har de egen fotskanner for kundene som kommer innom, men de drar også ofte ut til kundene og tilpasser vernkesko til de ansatte på arbeidsplassen. Det er mye å spare på å ivareta undersåttene til de ansatte, forteller «Birger» videre, som vet hva han snakker om etter mange års tilegnet ekspertise om problemet.

Feil vernesko brukt over lengre tid kan utløse belastnings­skader som igjen kan føre til lang­varige sykemeldinger. Da blir tilpasning av vernesko en rimelig i­nvestering for enhver bedrift, tatt sykefraværsomkostnigene i betraktning, noe de ansatte hos Bygg og Industrisalg vet mye om, i tillegg til kunnskap om HMS og løftesikring, som de holder kurs innen, primært på kvelstid.

De belærer ikke med all sin kunnskap og engasjement for kundenes ve og vel, men videre­formidler kunnskapen på den måten de vet fungerer:

De er ærlige, snakker et språk som går hjem hos folk flest, har en spøkefull kommentar på lur når det er behov for det, har lave ­skuldre og tid til hver enkelt ­kunde.

Bedriften vokste ut av ene­boligen i Leaveien og holder i dag til sentralt i Hoveveien, bak en heller misvisende fasade. Men, skinnet bedrar! Og for Bygg og Industrisalg sine kunder, på en særdeles positiv måte.

Levering på timen!

Godt over 1000 trofaste kunder betjenes av bedriften hvert år. Med en serviceinnstilling du skal lete lenge etter!

Her snakker vi om utallige årlige kveldskurs i HMS og fall­sikring, tilpasset når kunden ­ønsker det, fordi det er da kundene kan ta seg råd til å sende sine ansatte på kurs.

Vi snakker om levering på ­timen med egne sjåfører, i hele distriktet, av varer man i utgangspunktet trodde man måtte vente på levering av, i flere uker.

Bygg og Industrisalg har et vare­lager til en verdi av over 6 millioner, til fordel for sine kunder; – fordi de vet at når noen trenger noe, og får varen levert, så raskt som det overhode lar seg gjøre, av gjengen bak industriporten i Hoveveien i Sandnes, da har både bedriften og deres kunder «vunnet»!

De 13 ansatte inkludert de 4 eierne, som jobber stort sett døgnet rundt, og deres med­arbeidere lever og ånder for kvalitet i alle ledd. På kunde­service, logistikk, avtaleinngåelse og levering, ­lever de virkelig opp til ­bedriftens slagord:

De ER bedriften du blir glae i… Rett og slett – og med god grunn!


Annonse

© 2019 - Lokalavisen -- Design/layout: Blest.no