ANNONSE

MOTOR

Bilverksted med 15 år gamle priser

Tekst & foto: Svein Kåre Edland


Publisert: 26.09.2015

Et godt team av lokale faglærte mekanikere står klar til å hjelpe deg med bilen din.


Fakta:

Forus ­Bilverksted

Hva:

Autorisert bilverksted


Aktuell med: 

Tilbyr service og reparasjoner til priser som gjaldt for 15 år siden. 


Hvor: 

Koppholen 19, 4313 Sandnes


Kontakt:

Tlf 51 67 88 68


Web:

www.forus-bilverksted.no

Trenger bilen din service eller reparasjoner? Er du usikker på hvilket verksted som gir deg den beste prisen? Da bør du ta deg tid til å lese denne artikkelen.

– Vi feirer 15-års jubileum for verkstedet vårt, og da må vi slå til med gode priser til våre kunder, forteller Helge Houge og Svein Jan Lyse. Sammen etablerte de Forus Bilverksted for 15 år siden, og benytter nå anledningen til å gi noe tilbake til kunden.

– Vi er veldig takknemlige for disse årene, og utviklingen i verkstedet har vært strålende.

Hva er det viktigste?

Med mottoet «Kvalitet og ­Service» har vi greid å etablere oss som et anerkjent bilverksted, opplyser Helge Houge til Lokal­avisen. Vår sentrale beliggenhet på Forus gjør at vi er nære mange kunder. Vi har 11 fullverdige arbeidsstasjoner fordelt på 700 kvm verksted. Et av fortrinnene som publikum setter stor pris på, er at verkstedet har høy kompetanse på datastyrt elektronikk som finnes i stadig større omfang på nyere biler. Totalt har verk­stedet 16 ansatte, og de ansatte har lang erfaring både fra merkeverksted og frittstående verksted.  Med moderne måleutstyr finner våre fagfolk ut av det meste, forteller en entusiastisk daglig leder.

Vunnet mange prissammenligninger

– Vi ønsker nå at flere kunder skal prøve oss, og har derfor svært mange gunstige tilbud, opplyser Houge og Lyse.

– For mange er bilen selve ­limet i hverdags­kabalen, og helst skal den fungere knirkefritt år etter år. Men både nødvendig vedlikehold og reparasjoner krever at den med jevne mellomrom trenger en tur på verkstedet. Stavanger Aftenblad og andre medier har de siste årene gjort mange pristester på bilverksted, og det kjekke for oss er at vi alltid kommer gunstig ut på pris og kvalitet. Det er vi fornøyde med.

Hva får du for 1 krone?

– Vår erfaring er at det for mange kunder er tusener å spare ved å være litt bevisste, sier Svein Jan Lyse.

– Selvfølgelig er det ikke lenger mye du får for bare 
1 krone, men i den kampanjen vi har nå, tilbyr vi faktisk å skifte eksosanlegget, og du betaler bare 1krone for selve arbeidet, du betaler kun for delene. I tillegg tilbyr vi EU-kontroll for bare 
kr 399. Årlig service tilbyr vi også fra bare kr 1.690. Dersom du har bobil, har vi også gode tilbud på service og EU-kontroll. Vi tar hjulskifte for kr 299 og har svært gode priser på nye dekk. En av grunnene til at vi kan holde lave priser, er den gunstige innkjøpsordningen vi har gjennom kjeden Automester som Forus Bilverksted er en del av. I dag er 150 norske bilverksteder tilknyttet Auto­mester, som også har 180 verksteder i ­Danmark.

Forus bilverksted bruker kun orginalgodkjente deler ­levert av Hellanor.

Prisgaranti

– Å ha bilen på verksted er noe de fleste gruer seg litt til, mener Lyse.

– Det trenger du ikke hos oss! For det første kan vi love at bilen raskt kommer i kyndige hender. For det andre: Når vi har tatt en grundig vurdering av bilens tilstand, gir vi fast pris på reparasjoner og skifting av deler. Denne sjekken koster ingenting. Og skulle vi finne andre skader, eller deler som er modne for utskiftning, ringer vi deg for å avtale videre fremdrift. Har du nyere bil, er det ikke nødvendig å bruke merkeverksted i forhold til garantien på bilen. Som autorisert og godkjent verksted gjelder nybilgarantien fra fabrikken, selv om du ikke går til merke­verksted.

Automatspesialist

Forus Bilverksted var pionér på fluching av girkasser i år 2000. De var faktisk det eneste verkstedet på Forus som hadde amerikansk­produsert utstyr som spyler automat girkasser helt rene for avsetninger som forstyrrer funksjonen. Det er en kjent servicefunksjon i statene, men ikke så vanlig i ­Norge. Over tid samles det mye skitt i gear­kassen, og dette er den beste måten å sikre at girkassen fungerer og har lang levetid.

Mus i bilen

– Vi har etter hvert løst mange forskjellige problemer, forteller Houge og Lyse og begynner plutselig å le foran Lokalavisens utsendte medarbeider.

– For noen år siden fikk vi en henvendelse fra en fortvilet dame: «Ikke le, men jeg har fått mus i bilen,» sa bileieren på telefonen til bilverkstedet. Det viste seg å være ei rotte i dashbordet. Den hadde bodd der i to uker, og bileieren greide ikke å fange den. En god gammeldags rottefelle med leverpostei gjorde at rotta tok kvelden. Inne i dashbordet bak speedometeret fant verkstedmennene et stort rottereir, laget av papir, som måtte fjernes bit for bit. Råmaterialet til reiret hadde rotta funnet i bilkupeen. Mens mekanikerne demonterte rotte­reiret mellom ledningene bak dashbordet, oppdaget de også at rotta hadde beslaglagt 550 ­kroner fra ­«huseieren». ­Pengene ga ­muligens ekstra isolasjon, hvem vet. Papirbitene med vannmerke var iallfall brukt til å lage reiret med. Først fant de en hundrelapp, så en femtilapp, så ballet det på seg. Vi forstod at kunden fikk svar på flere spørsmål da både Visa-kortet, ­pengene og kvitteringene dukket opp, sier de to verksted­eierne som ler godt av episoden.

Ta kontakt

Høres dette interessant ut?

– Vi har god kapasitet, og er klar til å ta imot nye kunder, sier Helge Houge og Svein Jan Lyse.

– Dersom du jobber i Forus området, tilbyr vi utlån av sykkel, eller vi kan kjøre deg tilbake til jobben. I tillegg har vi også leiebil som blir til lånebil dersom bilen ikke er ferdig til avtalt tid. Vi prøver å strekke oss langt for at kundene skal få best mulig service og en god opplevelse ved å bruke vårt moderne verksted.


Annonse

© 2019 - Lokalavisen -- Design/layout: Blest.no