ANNONSE

HANDEL & SERVICE

får du value for money i byrået ditt?


Er det dyrt å bruke reklamebyrå?

Tekst: Lise Movinckel


Publisert: 14.05.2016

Elsbeth L. Hageskal 


Fakta:

Lokalavisen

HVA:

Regionens største gratisavis med opplag 95.000. Utgivelse annen hver lørdag, 23 ganger i året.

Lokalavisen er nå i sitt 12. år. ­Avisen blir ­distribuert av ­Stavanger Aftenblad som ­morgenavis til alle husstander i kommunene Rennesøy, Randaberg, Sola, Stavanger, Sandnes, Gjesdal, Klepp og Time.


AKTUELL MED:

Lokalavisen har egen grafiker og tekstforfatter på huset som tilbyr reklamebyråtjenester til gode priser.


KONTAKT:

T: 51 58 53 00

E: post@lokalavisen.no


Elsbeth L. Hageskal 

T: 930 03 735 

E: eh@lokal-avisen.no


Rolf Høiland

T: 911 67 571 

E: rh@lokal-avisen.no


Åsbjørg Susort

T: 984 41 040 

E: asbjorg@lokal-avisen.no


Lena H. Asbjørnsen

T: 918 93 033 

E: lena@lokal-avisen.no


WEB:

www.lokal-avisen.no

Vi skal ikke påstå at enkelte reklamebyråer skriver regning med gaffel, men det er en kjent sak at byråtjenester kan virke dyrt for noen – spesielt for mindre bedrifter med moderate markedsføringsbudsjett.

Og mange vil føle at det å bruke byrå koster mer enn det smaker. Ikke minst fordi noen byråer setter sammen en hel gruppe mennesker for å betjene hver enkelt kunde, og disse personene koster 1000 kroner timen allerede i første møte. Noen som kjenner seg igjen?

Hva gjør man da? Hva er alternativet til å bruke et stort, anerkjent og dyrt byrå? Noen foretrekker å snekre sammen «det gode selgende budskap» på egen hånd – det blir vanligvis ikke særlig vellykket, for å si det mildt. Andre søker hjelp hos kreative krefter som ligger på et helt annet prisnivå, og som ikke er flere i teamet enn de to-tre som skal utføre ­jobben.

– Et slikt team finner du i Lokalavisen, sier prosjektleder og redaktør Tove Richter.

Annonser, plakater, bannere, roll-ups, brosjyrer, nettsider, radioreklame, ­
tv-reklame…

– Dette noe av det vi kan lage for deg – rimelig. Hvilke virkemidler som passer best for deg og ditt budskap ut til ­verden, finner vi ut av sammen. Og én ting er sikkert: Hos oss vil du aldri få rådet om at avisannonser er helt ute – for nå er det bare nettet som gjelder. De som påstår det, bør ta seg et medie­kurs eller to. Tror de virkelig at den kjøpesterke gruppen i ­alder 50 pluss har kastet fra seg alle avisene og nå sitter og ni­stirrer på nettet?

Lokalavisen har tekstforfatter og grafiker på huset som har lang erfaring i å utforme virkemidler innen reklame og markeds­føring, til en pris du vil like, slår Tove fast.

DM og innstikk

Mange foretrekker å lage sin egen trykksak, og så dele denne ut i postkasser i et visst område – begrenset av at mange sier «Nei takk til uadressert reklame». Og andre lar trykksaken ligge som bilag i Aftenbladet.

Her er et prisgunstig og effektivt alternativ: La din brosjyre ligge som innstikk i Lokal­avisen som har et opplag på 95.000 aviser i Sør-Rogaland. Det betyr at din trykksak havner i over 50 % flere postkasser enn som bilag i Aftenbladet. Over 50 %.

– Sjekk hva det koster med eget innstikk i Lokalavisen. Vi kan også stå for trykking og distribusjon av din DM til andre aviser, og til høyst konkurransedyktige priser, sier Tove.

Nye nettsider eller redesign av eksisterende?

Mange firmaer har statiske nettsider som har lite info og ikke har vært oppdatert på flere år. I dagens marked er dette for dårlig.

– Vi kan tilby nettsider som er tilpasset flere plattformer (mobil, nettbrett m.m.), og som er enkle å vedlikeholde. I en travel hverdag er dette viktig for mange kunder, sier grafiker Erik DePasquale.

Grafiker, tekstforfatter

og prosjektleder

Flere trenger du ikke. Av og til kan til og med én person være nok til å stå for justering og oppfølging av virkemidlene du bruker mot markedet. Det betyr priser du kan leve med.

– I disse tider legges det her i distriktet ekstra vekt på hva man får igjen for hver krone. Da kan det være veldig smart å tenke nytt. Snakk med oss i ­Lokalavisen, avslutter Tove.

Våre markedskonsulenter:



Annonse

© 2019 - Lokalavisen -- Design/layout: Blest.no