ANNONSE

MOTOR

bilverkstedet i hillevåg har flyttet 200 meter


Automester er inne i nye lokaler

Tekst: Rolf Schreiner

Foto: Paulo Pagani


Publisert: 11.06.2016

Verkstedsgjengen sørger for god bilpleie og har flyttet inn i nye lokaler i Hillevågsveien 91.


Fakta:

Allservice Automester

HVA:

Bilverksted som utfører service og reparasjoner på nær sagt alle bilmerker.


AKTUELL MED:

Har nylig flyttet inn i nye lokaler i Hillevåg.


HVOR:

Hillevågsveien 91, 4016 Stavanger.


KONTAKT:

Telefon 90 62 08 00

Avd.leder Eckehard Hilbig

Mobil 41 21 58 69

E-post: eckehard@allservice.no


WEB:

www.allservice.no

Etter 12 år i Hillevågsveien 101 (det gamle bygget til Maskinhuset) har bilverkstedet Automester/Allservice flyttet 200 meter nærmere Stavanger sentrum – i lokaler som deles med Riis Bilglass. Adressen er Hillevågsveien 91 – du ser fasaden med det nye skiltet på plass på høyre hånd når du kjører sørover gjennom Hillevåg.

Automester tar imot alle bil­merker og lover skikkelig utført jobb – enten det gjelder EU-­kontroll, lett service eller tung reparasjon. Etter mange års virksomhet har bedriften fått et ­solid og godt renommé, noe som gjør at fornøyde kunder kommer ­stadig tilbake.

Tid og penger 
er alfa og omega

Eckehard Hilbig har vært tilknyttet Automester siden 2011 – og han ble avdelingsleder i 2014. Vi spør Eckehard hva som er spesielt med Automester. Hvorfor skal bileiere komme hit? Har Automester noen fortrinn som kundene vil ha glede av?

– Vi skal ikke stikke under en stol at vår bransje har hatt et visst rykte, sier Eckehard. – Å ha bilen på verksted kan i noen tilfeller bli både en langdryg og dyr affære. Det gjelder ikke hos oss! For det første kan vi love at bilen kommer i kyndige hender på kort varsel – og har vi sagt et klokkeslett for henting av fiks ferdig bil, så kan du stole på det!

For det andre: Når vi har tatt en grundig vurdering av ­bilens tilstand, gir vi fast pris på repara­sjoner og skifting av deler. Denne sjekken koster ingenting. Og skulle vi finne andre skader, eller deler som er modne for utskiftning, ringer vi deg for å avtale videre fremdrift. Dermed får du aldri en regning du ikke har godkjent! At vi er kvalitetsbevisste og ryddige i alt vi gjør, skaper den tilliten hos kunden som gjør at han eller hun kommer tilbake.

Høyt kompetansenivå

– Klart det krever kompetanse å drive vedlikehold av dagens bilpark, sier Eckehard videre. – Vi har teknologi og kunnskaper til å ta imot alle relevante bil­merker. Våre mekanikere behersker ­dagens «elektroniske» biler, og de har heller ingen problemer med modeller av eldre årgang.

Vi bruker kun bildeler fra anerkjente produsenter som også leverer til merkeverkstedene – det er viktig å huske!

Jeg vil også fremheve vår diagnose­test på nyere biler. Ved å måle sensorer, motorstyring, APS etc. kommer mye ukjent fusk frem i lyset. Det er også grunn til å minne alle bilister om at klimaanlegget bør ha service hvert annet år.

Rask reparasjon ved steinsprutskade

I Hillevågsveien 91 er ­Automester og Riis Bilglass i samme bygget. Det betyr at alle som får en steinsprutskade på bilvinduet, er sikret nytt vindu helt umiddelbart. Det er bare å ringe steinsprut­telefonen 09009.

Dekkhotell og dekkskift

Det er ikke mange bilister som ser på dekkskift og oppbevaring av dekk med stor glede. En natur­lig løsning er derfor å overlate alt som har med dekk å gjøre, til Automester. Dekkhotell er en komplett tjeneste for lagring, vedlikehold og montering av hjul to ganger i året til personbiler og varebiler.

– Vi får stadig flere kunder som ber oss ta alt ansvar for dekkene, sier Eckehard. – Formålet er å gi bilisten et sikkert, enkelt og bekymringsløst forhold til de viktige hjulene som holder bilen på veien. Vi sørger for forsvarlig oppbevaring og rengjøring, vi forsikrer dekkene og har dem klar til ny sesong. Vi sjekker lufttrykket og etterfyller ved behov. Riktig lufttrykk forlenger dekkets levetid og er en viktig forutsetning for sikker kjøring.

Landsdekkende 
norsk/dansk kjede

En del lokale, selvstendige bilverksteder gikk sammen for 20 år siden og dannet Bilgruppen. Denne kjeden vokste, og det ble etter hvert samarbeid også utover landegrensene. I dag er 150 norske bilverksteder (rundt 15 i Sør-Rogaland) tilknyttet ­Automester, som også har 180 verksteder i Danmark. Fordelene ligger bl.a. innen felles kursing, videreutdanning og innkjøp. For bilisten er det greit å vite at samarbeidet innen kjeden gjør at garantien fra Hillevåg gjelder hos Automester både på Finnmarksvidda og ved Legoland.

Automester er 
en del av Allservice

Som en offentlig eiet attføringsbedrift er oppdragene som kommer inn til Allservice, med på å skape en meningsfylt hverdag for mennesker som av en eller annen grunn har behov for spesiell opplæring og arbeidstrening.

Et litt skjermet miljø på arbeids­plassen kan være å foretrekke i en overgangsfase for personer som i en periode ikke kan ta del i det ordinære arbeidslivet – men som bygger seg opp til å møte de tradisjonelle utford­ringene i vanlig jobb. Da blir ­Allservice en mellomstasjon.

Det betyr at Eckehard Hilbig, teknisk leder i Automester, jobber sammen med personer som i en periode ikke er helt klar for det ordinære arbeidslivet, men som skal vende tilbake etter hvert. Av de 13 ansatte med lyst & evner til å mekke på bil, går tre i lære til fagbrev.


Annonse

© 2019 - Lokalavisen -- Design/layout: Blest.no