ANNONSE

NÆRINGSLIV

Mye ­penger å spare i regnskaps­verdenen

Tekst: Svein Kåre Edland

Foto: Colourbox


Publisert: 14.09.2016

Elektroniske fakturaer og unike enkle teknologiske løsninger i skyen gir store besparelser og et enklere liv for alle bedrifter.


Fakta:

24Seven
Office

Hva:

Leverandør av regnskapssystem 
i skyen


Aktuell med:

Ønsker flere bedriftskunder og regnskaps­bedrifter i Rogaland 


Kontakt:

Odd Mikael Smeland, 
tlf: 99 33 00 53

Henning Rytterager, tlf: 952 01 990

Salgsavdeling Oslo, tlf: 247 00 247


Web:

www.24sevenoffice.com

Tillater du fremdeles at bedriften din mottar ordinære fakturaer på papir? Er du opptatt av å kutte kostnader, samtidig som hverdagen blir enklere? Da skal du ta deg tid til å lese denne artikkelen. Her får du alt du trenger i en pakke.

– Det er nærmest en revolusjon som skjer innen regnskap og elektroniske løsninger for bedrifter, mener Ståle Risa som er daglig leder i selskapet ­24SevenOffice. Med mer enn 15.000 nye bedriftskunder er selskapet ledende i den teknologiske utviklingen som skjer for bedrifter. Vi har en årlig vekst på 25–30 % og ser at stadig ­flere blir opptatt av å ha alt på ett sted. Bare én log-in for regnskap, bank, avstemming, faktura, lønn, timeregistrering, CRM og all kommunikasjon med kunden. Det er effektivt, oversiktlig og svært lønnsomt for alle bedrifter. I tillegg er det også enkelt.

På gamle måten

Det er overraskende mange ­bedrifter som fremdeles gjør det slik de alltid har gjort det, sier Risa til Lokalavisen. Mottar ­faktura per post, åpner konvolutten, ser på fakturaen, og legger den til god­kjennelse hos noen. Der­etter blir den god­kjente faktura satt i mappe hos bedriften, eller ­skannet inn og overlevert til regnskaps­fører. Deretter skal regnskaps­fører begynne å behandle fakturaen. Utrolig mange manuelle operasjoner som tar mye tid, koster masse penger, og åpner opp for mange feil. Manuell fakturaflyt, gjør at mange fakturaer kommer på avveie. Det er kostbart. Tiden med manuell punching av kontonummer og kid er for lengst forbi. Det samme er lokale servere, forskjellige leverandører av ulike systemer med lisenser for alt mulig Ved å bruke EHF ­faktura går fakturaen direkte fra leveran­døren og rett inn i regnskapet ditt. Nå bør alt ligge i skyen, fordi det er lønnsomt, ­effektivt og oversiktlig. Alt på én plass.

Hva betyr det å være 
«in the sky»

Med skybasert løsning menes at et regnskapssystem driftes hos en ekstern leverandør som har sine egne servere og kommunikasjons­løsninger som kunden kobler seg opp til. Løsningene kan nås via en nettleser, og kan derfor nås fra alle maskiner med nettleser og internettilgang. Løsningene kan nås fra en PC, et nettbrett eller en smart­telefon. Fra kontoret, fra bilen, fra hytta, hjemmefra eller på ferie hvor som helst i verden.

Store reduksjoner av kostnader

Den skybaserte løsningen er priset per bruker, og blir alltid mye rimeligere enn summen av kostnader på tradisjonelle løsninger, forteller Ståle Risa i ­24SevenOffice. De fleste bedrifter sparer straks 20–40 % i rene penger. I tillegg sparer du en masse tid, fordi det nye systemet er så enkelt og oversiktlig.

Din nye verden

Med 24SevenOffice får din ­bedrift et kraftig ERP-system med alt fra CRM, økonomi- og regnskapsprogram, prosjektstyring, timeregistrering, rapportering, og reiseregning til lønn. Du har full kontroll over bedriftens prosesser fra A til Å – i ett ferdig integrert system. Systemet er 100 % skybasert, der kunder kan jobbe effektivt og holde seg oppdatert uansett om ansatte er på farten eller på kontoret. Det er helt fleksibelt hvilken funksjonalitet din bedrift – og hver enkelt ansatt – skal ha tilgang til. Prismodellen er enkel. Du betaler per bruker månedlig. Det gir din bedrift forutsigbare kostnader og full fleksibilitet. Systemet er skalerbart, hvilket betyr at du enkelt kan oppgradere, legge til nye brukere og integrere nye tjenester i takt med hvordan bedriften utvikler seg.

Bli kvitt tidstyver – 
bedre likviditet

Systemet er ferdig integrert mot et hundretalls systemer innen alt fra inkasso- og innfordrings­tjenester, årsoppgjør, kredittsjekk, factoring, nettbutikker, kassesystemer, logistikk og supportverktøy. Målet er da gjerne å ekskludere tidstyver og dobbelt­registrering av data – gjennom automatisering, slik at ansatte heller kan bruke tiden sin på verdiskapning og kjerneoppgaver. I løpet av kort tid vil vi også lansere en egen løsning for enkeltsalg av faktura som vil være en fantastisk løsning for alle bedrifter som vil forbedre likviditeten.

Eget kontor på Forus

24SevenOffice har valgt å styrke sin tilstedeværelse i Rogaland, og har derfor etablert eget kontor. Ta kontakt med Odd ­Mikael ­Smeland eller Henning ­Rytterager for mer informasjon.

Spesielt for regnskapsbedrifter

– Vi ønsker kontakt med regnskapsfirma som vurderer å gå over til skybaserte løsninger, opplyser Ståle Risa. – Vi har en interessant økonomisk modell for regnskapsbyråene. En av de fordelene som ofte trekkes frem til fordel for skyløsninger, er at regnskapsbedriften slipper å ha et eget IT-miljø med servere og driftsansvar for sine løsninger. Arbeidet med løpende IT-support, systemkonfigurering, oppdatering av komplekse sikkerhets­løsninger, driftsover­våking, gjenoppretting etter drifts­avbrudd, tar vi oss av. Dette er et betydelig arbeid som mange regnskapsbedrifter vil like å slippe å ha ansvaret for. 

Enkelt å vokse

Når en regnskapsbedrift øker ­volumet av aktivitet, må regnskapsbedriften vurdere å kjøpe inn nye servere. En liten økning i kapasitetsbehovet kan kreve en investering i en ny server. I en skybasert løsning er det leverandøren som mer eller mindre automatisk skalerer serverbehovet etter trafikkmengden du har. 

Online – på samme plattform

Mobilitet er blitt mer og mer viktig både for sluttkunden og for regnskapskontoret. Tiden som brukes på forretningsmessige forhold på en smarttelefon eller et nettbrett, er i sterk stigning. Regnskapsbedriften og kundene krever at løsningene er tilgjengelige når de har behov for det, og da gjerne på farten på mobile løsninger. 

Tiden hvor regnskapsbedriften og kunden opererte «hver for seg» nærmer seg utvilsomt slutten, og det er en klar forventning hos kundene at regnskaps­informasjon er tilgjengelig for dem direkte og online. Det er også naturlig at kunden registrerer ordrer, timer, salg, reiser etc. på IT-løsninger som deles med regnskapsbedriften for å spare tid på innlevering av regnskapsmateriale og få effektive prosesser. Regnskapsbedriften får nå tilgang til system og kapasitet som tidligere var forbeholdt de store aktørene. På nettsidene ligger det mye informasjon beregnet for regnskapsbedrifter.



Annonse

© 2019 - Lokalavisen -- Design/layout: Blest.no